Facebook

2013-08-21

Vecka 14 - Dag 95

 Idag började jag dagen med att gå till posten och hämta ut mitt paket. Mina kokböcker hade kommit! Nu kan jag kanske äntligen börja laga mat som människor! Haha! Har man levt hela sitt liv med McDonalds-menyn som kokbok så förstår ni att det kan vara läge för lite variation!

Väl på jobbet så började jag med att stolt ställa fram böckerna och det var rätt många kollegor som frågade om böckerna och blev intresserade. Någon sa "det ser gott ut" och kollade på tonfisken! TONFISK KAN ALDRIG NÅGONSIN BLI GOTT FÖR MÄNNISKOR! Det är till för katter!! Punkt.

Några timmar senare var det dags för lunch. Andra dagen med tacofärs, morötter, paprika och gurka. Morötterna gör en mätt, köttfärsen är för lite, paprikan är god och gurkan är mest grön dekoration med vatten i. :)

Ikväll kom jag från jobbet runt 18:30 tiden. Direkt hem till föreningen och sätta mig och administrera portkoder till 21 tiden. Min plan var att hinna springa 5 km innan det blir mörkt, men nej..

Så jag trotsade mörkret och drog en chansning. 5 km skulle göras idag vare sig jag springer blind eller inte. På söndagens blogg fick jag en kommentar om att ladda ner en app som kan hjälpa mig att komma igång med löpningen. Just den appen var inte så bra men det gav inspiration att hitta en annan intervall app. Så, utöver runkeeper som berättade hur långt jag sprungit så hade jag även en annan app som pep till när jag skulle gå och springa.

30 sekunder gå och 60 sekunder jogga HELA VÄGEN! Mellan kilometer 1,5 - 2,5 så skippade jag intervallerna och joggade konstant. Vilken underbar känsla! Det var också på den sträckan det inte fanns några lampor utan det var kolsvart vilket ledde till att jag fick nytta av dagens morötter (som sägs förbättra mörkerseendet).

Dagens tid var 41 minuter och 11 sekunder. En förbättring med 3 minuter och 49 sekunder sedan i söndags. Mycket tack vare appen som höll tempot uppe! Nu väntar en dags vila och på torsdag blir det Bellmanstafetten! Kom gärna och heja på om ni orkar, bakom universitetsområdet i Stockholm vid norra djurgården!

Nu duscha, sen sova, sen jobba! :) Puss o kram läsarna!


4 kommentarer:

  1. HAHAHA SKÖN updt. !!!!!!! <3

    SvaraRadera
  2. Fina kokböcker, instämmer om tonfisk men problemet är att inte ens katterna tycker om det. :)

    SvaraRadera
  3. Du vet väl om att det finns både träningsprogram och möjlighet att lägga in intervaller i runkeeper?

    SvaraRadera