Facebook

2013-08-20

Vecka 14 - Dag 94

Det är någon gång per kvartal, kanske någon gång per halvår jag får uppleva den harmoniska känsla jag har nu när jag skriver. En lagom sorgsen men dock harmonisk känsla. Den får mig att stanna till, reflektera över mitt liv. Ofta är det i dessa stunder jag stannar, lyssnar och sedan väljer hur min livsbana ska gå vidare framöver. Det var vid en sån här stund jag exempelvis bestämde mig för att gå ner i vikt en gång för alla.

Hur hamnar jag här då? Jo, alla dessa biobesök ni får läsa om. Jag går på bio säkert en gång varannan vecka som ni säkert märkt. Ibland med vänner, men väldigt ofta själv. Jag brukar föredra att gå på bio själv för att om, jag säger om, man hittar en film som är så bra att jag hamnar i detta harmoniska filosofiska läge så vill man vara ifred. Jag tror ni kallar det för kultur :)

I övrigt idag så var det som vanligt en äckligt stressig dag. Därav kan det som ikväll vara väldigt skönt att släppa allt och gå in på en bio. Stänga av telefonen och bara fokusera på en enda sak.. filmen. Dagen började med lite styrelsearbete hemma, därefter jobb för att vid 15 tiden komma iväg till Itrim för träning. Som vanligt så blev jag uppehållen av lite mer jobb och kom fram till träningscentret ca 15:22. 15:27 var jag ombytt och klar och körde tre varv i cirkeln. 15:57 fick jag verkligen be om att få väga in mig för att jag var så sent ute. Som tur var så fick jag det!

Dagens invägning visade: 106,6 kg
26,2 kg borta sedan viktminskning. 21,6 kg kvar. 

Någonstans där borta ser jag 100 kg gränsen, på riktigt! Jag gör det här på riktigt och jag börjar se gränsen! Det är en obeskrivlig känsla som fyller en med lycka men samtidigt bromsar en med rädsla. Även om jag når 100 kg så är jag långt ifrån mål. Först ska jag ner till 85 kg och se att det är det jag vill. Sen ska jag hitta en intervallvikt jag kan pendla mellan resten av mitt liv och stanna där. Min tanke var 85-90kg resten av livet men den gränsen kan ju sänkas beroende på hur jag ser ut där och då. 

Hur som, efter gruppträffen var det bara att gå tillbaka till jobbet igen. Inbokat möte vid 17:30. Han precis gå från centret och tur var väl det, för idag var mina steg ganska exakt 10 000 och klockan slog precis midnatt. Vid 20 tiden kom jag äntligen från jobbet och tog mig en promenad i kista. Rätt spontant fick jag för mig att se på bio. Helt ärligt så ville jag det "rätt spontant" redan igår men tvätt och ansvar hindrade mig då. 

På dagens gruppträff så fick jag beröm för mig blogg. Det var jätteskoj att höra så där spontant. Glada att ni uppskattar det hela! 

Life goes on, god natt mina vänner!   

1 kommentar:

  1. Det är verkligen imponerande hur du kämpar på och att se dina fina resultat!

    SvaraRadera