Facebook

2013-08-22

Vecka 14 - Dag 97

 Då var dagen D kommen! Idag var det dags för att delta i en idrottstävling för första gången på ca 16 år! Jag har ju ännu ingen atlet-kropp men den är helt klart duglig att medverka i om inte annat!

Efter jobbet åkte vi gemensamt till Stora Skuggan / Norra Djurgården för att göra oss i ordning. Vi fick både tröja och shorts på plats som båda satt rätt tajt men som jag ändå fick på mig!

Startordningen på tävlingen var förutbestämd så det visade sig att jag fick starta först av oss fem stafettlöpare. Alla vi fem skulle springa fem kilometer var innan kvällen var klar!

Första kilometern kändes så där. Jag sprang ju senast i tisdags och fick små känningar av kramp i höger vad och smärta i vänster fot rätt omgående. Jag fick korrigera mitt sätt att springa lite och rätt snart var jag igång. Kilometer två, tre och fyra fortlöpte i sedvanlig intervall-löpning. Jag körde så gott jag kunde men insåg vid det här laget att min chans att nå mitt uppsatta mål på under 40 minuter var rätt körda!

När skylten att jag passerat 4 kilometer kom upp så började det dyka upp väldigt mycket publik som hejade på. Då kan man ju inte promenera så jag joggade och joggade, och joggade hela sista kilometern! SÅ ENORMT JOBBIGT! När jag väl lämnade över pinnen till nästa löpare så kunde jag knappt stå på benen!

Tiden: 39 minuter och 38 sekunder!

Vilken härlig prestation att klara av att klara mitt mål och samtidigt slå mitt eget rekord med dom känningarna jag hade under loppet. Nästa år så förväntar jag mig att springa under 30 minuter om inte annat. Min egen utvärdering av loppet var att jag inte blev lika svettig som jag typ blir på ett normalt Itrim pass. Däremot så ansåg jag att jag utsatte mina ben för det som de klarade av. Konditionen hade definitivt kunna körts hårdare, men det var just det att benen ska orka med också!

Nu fotbad, dusch och sova! Tack för att ni läste även idag :)

Finns mycket rumpa och lår kvar att jobba bort ;) Men kolla ni medans ni kan!


2 kommentarer:

  1. Härligt Micke. Bra jobbat... Ett tips till nästa gång är att springa i bekväma kläder. Man springer alltid annorlunda när det inte sitter på rätt sätt. Men jag antar att ni alla skulle se likadana ut.
    Toppen att du nådde ditt mål.

    SvaraRadera
  2. RIKTIGT GRYMT! Jag är otroligt stolt detta trodde jag aldrig för ett halvår sen!! Inte en chans hade jag sagt då ! shit helt otroligt va långt du kommit på tre månader! :O värsta motivation bloggen ! ialfl jag som kände dig innan detta, stora menyn på donken och cheeseburgare, känns inte som att du har varit den personen längre! GRYMT BROR! älskar dig :D puss o kram SIS

    SvaraRadera