Facebook

2013-08-08

Vecka 12 - Dag 83

Att vända dygnet från att ha jobbat natt till att jobba dag över just en dag är inte lätt. Inatt fick jag sova 4 timmar innan det var dags att kliva upp. Första dagen som kontorsråtta igen efter semester, 100 mejl+ som väntade på stackars mig. (Det är viktigt att tycka synd om sig själv i dessa lägen ;))

Dock så rensade jag av allt rätt så fort men var vid 15:30 tiden helt slut i huvudet och valde att sluta redan då. Väl hemma hade jag bara tagit 4000 steg idag, trots en mindre omväg hem. Efter två avsnitt av Criminal Minds så kände jag hur ögonen höll på att falla ihop. Så jag tog mig ut, där det nu hade börjat regna! Så jag promenerade hela vägen till Kista galleria (4 minuter bort) och promenerade runt lite i folkmassorna där tills jag hade tillräckligt med steg för att få komma hem igen!

I övrigt så fick jag även idag mycket positiv feedback på jobbet. Dom säger att det börjar synas nu, dom får det nästan att låta som om allt vore klart. Jag förstår att jag fastnat i fällan "good enough" förr, men denna gång går det inte för nu är jag målmedveten och känner till fällorna!

Nu, när bloggen är skriven så har jag uppnått dagens fem mål. Imorgon är det dags för min 12-veckors uppföljning! Tänka sig, herrejävlar, I MADE IT! Då ska jag även förändra mina fem mål enligt följande.

  1. Ombytt motion
    Idag 2 pass per vecka - Från lördag 3 pass per vecka

  2. Vardagsmotion
    Idag 8000 steg per dag - Från lördag 10 000 steg per dag (det blir kämpigt!)

  3. Vatten
    Dricka 2 liter vatten per dag - Målet kommer att tas bort

    Ersätts med:

    Rätt mat vid rätt tidpunkt
    Syftar till att äta rätt mängd mat när jag börjar med varierat. Allt enligt handflatemetoden. Vid rätt tidpunkt syftar till att äta regelbundet.

  4. Noll tolerens
    Att inte äta annat än vad dieten tillåter innan målvikten på 85 kilo är uppnådd. Kvarstår.

  5. Bloggen
    Don't you worry, gör ingen förändring på denna punkt! Ett inlägg om dagen även framöver!


Kärlek!

2 kommentarer:

  1. 10 000 :OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO / I S S A

    SvaraRadera
  2. Issa man kan skriva något, han är grym heja på det är hälften kvar

    SvaraRadera