Facebook

2013-08-07

Vecka 12 - Dag 82

Då var två arbetsnätter avklarade. Igår gick jag från Näckrosen till Stadshagen för att få ihop mina steg innan jobbet. Tidigare har jag bara gått sträckan Solna - Stadshagen så det såg jag som en liten prestation. I övrigt så fungerade kosten i samband med nattjobbet riktigt bra och jag klarade det galant! 

Idag vaknade jag vid ca 15:30. Jag visste att jag idag var tvungen att genomföra och hinna med mitt konditionstest innan 12-veckors uppföljningen på fredag. Så jag packade väska och tog mig till Itrim. Jag hade verkligen behövt ett pep-talk där och då för jag var inte direkt motiverad att genomföra ett konditionstest, bara ordet gör ju att man mår dåligt!

När jag började på Itrim på dag 2 tror jag så genomförde jag samma test och nu skulle jag alltså få se om det blivit någon förbättring. Jag fick låna en stoppklocka på centret så slipper jag hålla på att trassla med mobilen. Sedan stoppade jag i hörlurarna, drog igång låten Olympia med E-type (precis som vid första gången jag genomförde testet). Kör!

5 minuter och 50 sekunder senare så var jag i mål! Varje sekund räknades! Förra gången jag gjorde testet så gick jag i mål på 6 minuter och 19 sekunder så förbättringen är riktigt bra! Därefter så gick jag tillbaka till centret och körde ett pulspass i 30 minuter. 
Efter det tog jag mig hem mot Kista igen. Jag passade på att gå in på Dressman och köpa ett par nya byxor och tre nya skjortor att ha till jobbet. Byxorna var 3 storlekar mindre och skjorta var nu L istället för 2XL (2 storlekar mindre). Jag måste ju ha kläder som passar när jag ska jobba! Men, det är dyrt att gå ner i vikt. Jag ser det lite som en belöning av mitt goda resultat so far. 

Konditionstest - Tavla och resultat

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar