Facebook

2013-08-05

Vecka 12 - Dag 80

Well well well..

Så var det måndag igen. Jag ska jobba natt inatt och klockan blev precis 16:45 och jag klev nyss upp ur sängen. Klockan 19:00 börjar den öppna gruppträffen och 20:00 så börjar jag ett stillasittande arbete i en larmcentral fram till 07:20 imorgon bitti. Öppen gruppträff innebär också invägning, hoppas deras våg står på under 110, hemmavågen står på 108,2 i alla fall.

Sömnen idag har varit ytters varierande. Utanför mitt fönster på 5:e våningen så pågår det fasadrenovering. Det innebär att det går folk på ställningar och bankar med hammare i väggarna så att dom ska bli snyggare. Jag hade god lust att öppna fönstret och säga åt dom att fortsätta inatt när jag är på jobbet!

Innan den öppna gruppträffen ska jag hinna göra mig i ordning, gå ut och gå 8000 steg, hinna äta en måltid och helst dricka en mängd vatten till det!

Förhoppningsvis får jag sova bättre imorgon.. men det skulle jag inte tro! Jag får helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag är mer bekymrad över 11 timmars nattpass som väntar mig. Jag har ju jobbat natt förr, men då med tillgång till socker. Nu ska jag jobba två nätter utan att äta något socker, förhoppningsvis är jag inte helt stendöd när jag kommer hem igen.

Och därmed är semestern officiellt över, here we go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar