Facebook

2013-08-04

Vecka 12 - Dag 79


SÅ HIMLA SKÖNT...

... att ÄNTLIGEN få träna i cirkeln med pulsträning igen. Itrim Kungsholmen har stängt denna helg så jag fick leta en bra stund efter ett alternativ innan jag till sist bestämde mig för Itrim Sveavägen. 

Lagom förvirrad trillade jag in på träningscentret och sa för sakens skull till att jag aldrig varit där förut. Även här fick jag ett trevligt bemötande med en förklaring av var ombytesrum och cirkel fanns någonstans. 

Väl inne i cirkeln så var det dags att orientera sig. Cirkeln består av 20 stycken stationer. 10 maskiner för att träna muskler och 10 olika brädor för att träna kondition. När jag väl förstod hur jag skulle ta mig runt så började jag mitt pass.

När jag var klar så var jag helt slut. Fördelen med att träna med pulsbandet är att jag hela tiden har koll på hur ansträngd jag är. Efter det så väntade lite stretching och handlande av mat så lämnade jag centret och konstaterade att mina nya byxor (av typen prassel) redan hade gått sönder. Så nu börjar jakten på att hitta nya träningsbyxor igen. 

 



Förberedelserna inför fredagens hälsouppföljning fortsätter, framförallt så ser jag över mina mål och har lite frågor som ska besvaras på den korta tiden vi har på oss. Jag tänkte väl handla in mat på fredag efter uppföljningen, måste få bättre koll på vad som är tillåtet kring såser, fetter mm runt omkring. Min gissning är att inget är tillåtet men måste ändå dubbelkolla. Vitlökssmör på en lövbiff vore inte helt fel! 

 

1 kommentar: