Facebook

2013-07-11

Vecka 8 - Dag 55

Badminton

Innan jag började på Itrim så fanns det bara en sport som jag tyckte passade och det var simning. För mig har det alltid varit det naturliga alternativet på grund av rörelsefriheten i vattnet samt att jag lärde mig crawla när jag var yngre.

Tack vare mina vänner så har jag nu börjat hitta alternativa sporter som är minst lika skoj. Visst kostar det pengar att träna mera men den stora vinsten är att jag känner mig glad över att få anstränga mig. Det är en jättekonstig känsla som är väldigt ny för mig och just nu känner jag den som starkast när jag spelar badminton. En timme badminton går så himla fort och man anstränger sig så att man blir riktigt trött. Däremot så måste jag erkänna att för varje kilo som minskar så blir jag mindre och mindre trött, vilket kanske är ett tecken på att jag borde försöka anstränga mig mer och mer för att hålla tempot! 

Jag har börjat slarva med att komma ihåg planera mina måltider. Som idag efter badmintonen så hade jag glömt att ta med mig min måltidsbar efter jobbet så jag fick vänta hela vägen till klockan 21 innan jag fick mat i magen, det är 5 timmar från förra matintaget. Notera dock att tidigare, innan jag började min viktminskning så åt jag två mackor vid 09 tiden, snabbmat runt 13-14 tiden och sedan snabbmat runt 18-19 tiden. Inte konstigt att allt gick fel. 

Jag står just nu still viktmässigt och har gjort så i fem dagar. Det upplever jag som frustrerande eftersom att det är just här jag brukar stanna när jag gått ner förr. Jag vill bara passera delmål 1 på min hemmavåg och se 113 siffran här hemma, det skulle göra så enormt mycket! 

Nog för idag, imorgon är det fredag. Eftersom att jag förlorade en match mot Piotr idag med 23-21 så åker jag på att se World War Z som är en zombiefilm. Jag hatar zombiefilmer.. men ett vad är ett vad.. Det blir för övrigt 5:e eller 6:e biofilmen sen jag började... jag går på bio rätt ofta jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar