Facebook

2013-07-09

Vecka 8 - Dag 53

För första gången på 53 dagar så går min våg hemma från 115.5 till 115.8 när jag vaknade idag. Ingen större fara men ändå rätt roligt att jag går upp i vikt. Itrimvågen ligger alltid ca 1 kilo ovanför. Imorgon är det gruppträff igen och därmed invägning, vi får se var jag hamnar men den uppskattade siffran är 116.

I övrigt så är det tre dagar kvar innan semester nu! Det firade jag med att gå på bio för fjärde gången under denna diet. Ni som har följt min resa vet att jag hatar att gå på bio utan att få i mig popcorn! Längtar tills den dagen jag får äta biopopcorn igen!! Undra hur mycket kalorier det innehåller.. låt mig googla!!

Hahahaha! Vilka resultat jag hittade nu!


http://www.svd.se/mat-och-vin/popcorn-ar-nyttigare-an-gronsaker_6959665.svd

Helt underbart!! Då är det bara o invänta att jag får äta grönsaker då! :P (skojar bara! ;)

Men svaret på frågan finns här

http://iform.se/kost/fragor-om-kost/ar-popcorn-sunda-snacks

100 gram popcorn innehåller alltså 502 kcal.. det motsvarar alltså min nuvarande frukost, min lunch och halva min middag.. ööh.. GIFTIGA POPCORN!! WHYYY! 

Nu går jag och lägger mig och drömmer om popcorn istället, det kanske fungerar som ett komplement! Natt

1 kommentar:

  1. Pop Corn är livsfarliga med andra ord, när man vill gå ner i vikt

    SvaraRadera