Facebook

2013-07-08

Vecka 8 - Dag 52

 Idag har det hänt massor! Jag vaknade upp med en känsla av att ha en förkylning på väg och en svag känsla av att ha ont i halsen. Först trodde jag och min analys att det berodde på att jag sov med öppet fönster, men ganska snabbt därefter kom jag fram till att det mest troligen beror på lördagens simtur i Farsta!

Kort efter uppvaknande så kom en hantverkare och bytte dörr hemma hos mig. Äntligen skaffat säkerhetsdörr vilket jag i så många år terroriserats av reklam att skaffa.

Väl på jobbet så var det full rulle från start. Jag kom in lite senare på grund av dörrbytet så det var bara att jobba på så gott det gick innan det blev lunchdags!

Och även idag så exploderade min pastarätt i mikron, något gör jag fel när det ligger sås precis överallt! Jag försöker ta mindre mängd vatten men det tycks ju inte hjälpa direkt mycket. Får prova lägre effekt på mikrovågsugnen imorgon och se om det ger någon skillnad, jag vill ju inte äta hård pasta heller!

Vid 18 tiden så lämnade jag äntligen jobbet efter en tuff dag med mycket uträttat. Under dagen hade även Itrim Sverige lagt upp länken till dag 50 på deras facebook sida vilket resulterade i 200 tittare på några timmar. Hoppas någon som befinner sig eller kommer befinna sig i liknande situation får ut något av att läsa all den här texten. Man kanske skulle börja videoblogga istället..... ööh..

Den här veckan tänker jag köra mina itrimpass måndag och onsdag och badminton på torsdag. När jag kom fram idag så jobbade min hälsorådgivare Frida. Så här gick dialogen:

- Hej Micke!
- Hej!
- Hur mår du?
- Lite förskyld men annars är det bra!
- Har du ont i halsen?
- Ja
- Då får du inte träna.

Och gissa om jag blev ställd där och då.. vadå inte träna! Nästan så att jag blev lite sur för att jag inte fick träna! Jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle hamna i en situation där jag fick argumentera för att få träna, men nu var jag där. Till slut så kom vi fram till att jag fick träna men att jag var tvungen att pulsträna med det lugnaste tempot, alltså blå, blå, grön på pulsbandet. Frida är chef över min viktminskning så det är bara o rätta in sig i ledet och vara glad över att jag ens fick träna över huvud taget! Hela passet ut hade hon stenkoll, haha.. man blir glad över hur mycket tid alla lägger ner för mig skull och för att jag ska må bra längre fram!

Nä, nu får det vara färdigskrivet för idag! Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar