Facebook

2013-05-25

Vecka 2 - Dag 8

Idag gick jag upp klockan 05:00 och tog mig till jobbet för första dagen med extrajobb på över två års tid. Grunden till detta är den senaste tidens händelser i Stockholm som leder till ökad belastning.

Så.. 12 timmar på en larmcentral gav 2500 steg.. vid 18:30 så var det alltså bara dags att ge sig ut och ta en promenad. Så jag upptäckte faktiskt en ny del av Stockholm ikväll. Jag och min kollega gick Hornsbergs strand bort mot Kristineberg. När vi passerat Lindhagensgatan så var allt rätt nytt för mig. Häftig miljö och nya parker! Jag skämtade lite med kollegan och frågade om vi skulle stanna och grilla lite pulver :P

Hur som helst. Att klara ett helt arbetspass som ledare av en larmcentral i en tuff arbetsmiljö i 12 timmar kan man tydligen även göra på Itrims diet! :) Imorgon är en ny dag så ska faktiskt försöka sova på en gång.

Kom upp i mina 8000 steg (8308 för att vara mer exakt). Vatten intaget enligt mål. Fortfarande skönt att jag klarar av att hålla dieten, och håller inställningen att det inte finns några andra alternativ. Men visst var det tufft att gå förbi parken där alla grillade. Men vecka 13 (någon gång i augusti) så får jag nog grilla igen, en köttbit med grönsaker :D

En vecka är avklarad föresten! Bara det är tappert!

Nu sova, hej på er!

4p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar