Facebook

2013-05-19

Vecka 1 - Dag 2

Idag ringde mat och sovklockan vid 08:00. Jag hade ingen större lust att gå upp då trots att jag gick o la mig hyfsat tidigt igår. Vid 09:30 tog jag mig i kragen och gick upp. Hyfsat pigg, inte så hungrig trots att jag inte ätit på massor av timmar. "Grötfrukost" åt jag vid 10:30 vilket var det mest fasta jag ätit på över ett dygn.

På dagen tänkte jag genomföra mitt konditionstest vid 13:00 och sen träna. Men jag insåg att centret stänger 13 så tog mig in och tränade vid 12. Vid 12:45 hade jag genomfört passet och var rätt trött men jag höll det på en mycket bättre nivå idag än vad jag gjorde igår. Jag passade på att köra en mjölk/blåbärsdryck till lunch innan testet. Vid 13:30 kom vi igång med testet som varade i ca 7 minuter och gick ut på att gå 700 meter på tid.

Jag gick såklart all-in och slog på lite e-type i lurarna och promenerade i takt till musiken. I mål kom jag på tiden 6.19 vilken min tränare blev riktigt imponerad av. Jag har som vanligt svårt att ta beröm och ser det mer som ett utgångsvärde inför kommande förbättringar.

Middag kommer nog bli kycklingsoppa och kvällsmat blir nog runt 20.. har inte bestämt vad jag ska äta då än.. kanske en till gröt då det är hockey och den vill man hålla sig vaken till. 

Målen då,
Ombytt träning 1p
Stegräknare (står på 9039), 1p
Noll tolerans, 1p
Vatten.. bara 1.5 än så länge men kommer nå mina 2 liter idag. 1p
Bloggish.. 1p 

1 kommentar: