Facebook

2013-05-27

Vecka 2 - Dag 10

Nu har jag äntligen insett att jag kommit in i ketonfasen. Alltså steg två.. på ren Svenska .. svält! Det största kännetecknet till detta är att jag inte längre känner hunger. Att försöka tvinga i sig 4 påsar per dygn börjar nu alltså bli jobbigt med tanke på att skiten är så förbannat äcklig!

Under revbenen finns en lättare smärta och stelhet. Jag tror det beror på att magsäcken är tom. Jag är glad över att ha kommit så här långt i fasen och nu är det bara och ha tålamod och invänta att kilorna rasar... 2.5 - 3 kilo i veckan säger faktaböckerna.

Nu till dagens händelse..min första gruppträff..

Jag har tydligt på papperet framför mig fått instruerat att jag ska vara där klockan 19 idag. Men när jag kommer fram så får jag reda på att jag skulle varit där klockan 16.. så istället för att få gå på min grupps första gruppträff så går jag på en annan grupps tredje träff. Den handlar för övrigt om kost.. och mat.. o potionsstorlekar.. o mat... inte vad jag räknat med.

Hur som helst.. segt.. är lite grinig för att det blev fel men vad ska man göra. Så.. om två veckor får jag träffa min grupp för första gången istället. Då är det träff nummer 2 och sen två veckor senare så får jag gå på träff nummer 3 igen.

Så här såg mina värden ut för 10 dagar sedan kontra idag.


Datum  Ålder  Vikt  BMI   FTL  
 2013-05-16   26  132,8 kg  41  43,5 kg 
 2013-05-27  26  128,5 kg   39,7   40,4 kg

BMI = Body Mas Index
FTL = Fat to lose (mäts elektroniskt och visar hur mycket fett som finns kvar i kroppen att förbränna)

Det ser ju ändå helt okej ut.. dock så hade jag önskat en större nedgång. Min hälsorådgivare som jag träffade idag sa att jag inte bör väga mig hemma för att det kan sänka motivationen.

Nä.. nu sova.. imorgon jobb igen!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat 4,3 kg är ju helt ok. Du går betydligt mer än någonsin per dag. Det är ingen lätt uppgift och man måste se det långsiktigt....håll i det här nu. Pepp från Mamma

    SvaraRadera
  2. Nu sitter jag mest o funderar på varför jag skrev ålder :P Det är en av biverkningarna med att gå på den här dieten.. man blir lite dum i huvudet :D

    SvaraRadera
  3. Hi Michael
    I discovered your blog searching in Google as I started in Itrim this week. I feel very inspired for you and your journey. Thank you for sharing!
    Juliana

    SvaraRadera