Facebook

2014-06-13

Vecka 58 - Dag 3

Inatt drömde jag igen. Jag var på krogen och fick ragg av riktigt fina flickor men så fort dom kom nära mig så luktade jag tjejperfym och jag blev totaldissad. Något är fel på min hjärna, varför drömmer jag knäppa drömmar för! 

Till och börja med så sover man extremt mycket när man går på VLCD, eftersom att man får i sig så lite energi så är det extra viktigt att man vilar ut. Så drömmarna är nog snarare ett sundhetstecken även om dom är knäppa! Bara för att förtydliga, jag använder inte tjejperfymer ;) !

Att ständigt äta flytande samt att dricka mer än två liter vatten per dag gör att man går på toa sisådär hundra gånger per dygn. Så om du tänkte gå på bio på VLCD så är det bara att tok glömma att du kommer få se hela filmen! 

I övrigt så växlar mina mentala stadier mellan hunger och huvudvärk. Egentligen känner jag bara hunger i samband med att det faktiskt är dags att äta mat. Däremellan är det ingen större fara. Dessutom så fick jag möjlighet till att träna idag, bara såå himla skönt! Jag han typ bara köra ett och ett halvt varv i cirkeln innan Itrim stängde för dagen, MEN jag tog mig åtminstone dit! Stolt! Nu ska jag bara göra samma sak både lördag och söndag! 

Vi kör på, nu ska jag in till stan och träffa en kompis. Lär bli en rätt tidig kväll men får dricka te och mineralvatten för att hålla mig vid liv. :) 

1 kommentar:

  1. Att få ont i huvudet skulle kunna bero på saltbrist! Så det går att avhjäpa med att lägga till salt i vattnet - obs jätteviktigt med rätt mängd!
    Var jag får det ifrån är främst på Jonas Bergkvist sida som handlar om ketos-fasen: http://www.jonasbergqvist.se/sidor/fettforbranning-och-ketos/
    och där står att:
    "Du som är i ketos har därför ett ökat behov av salt, eftersom du dels har mindre vatten i kroppen och blir mer sårbar för vätskeförluster genom exempelvis svett, "
    Det hävdar även Dr Annika Dahlquist som har en blogg och som är LCHF'are - vilket är liknande eftersom man utesluter kolhydrater och också hamnar i ketos-fasen. Det är också varför man kan få som en dimridå i skallen :)
    http://annikadahlqvist.com/2013/06/16/dimhjarna-saltbrist/

    SvaraRadera