Facebook

2014-06-12

Vecka 58 - Dag 2

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.. jag drömde att jag köpte en påse dillchips och 2 dr pepper... EN NATT HAR GÅTT och jag börjar reda drömma sockerdrömmar! Dom brukar ju komma sådär någon vecka in på resan. 

Att drömma att man tror man fuskar fastän man inte vill är ganska vanligt! Jag misstänker att det kommer bli en hel del drömmande nu när jag sover mycket mer då jag inte orkar hålla mig vaken på kvällarna på grund av det otroligt låga energiintaget. 

Idag vaknade jag efter ca 11 timmars sömn och var fortfarande extremt trött. Ingen hunger kändes på morgonen utan jag drack en blåbärsdryck bara för att jag behövde få i mig lite energi. Innan jobbet köpte jag några förpackningar med tuggummin för att förbereda för den dåliga andedräkt som kommer i samband med att man kommer in i ketosfasen (den mänskliga kroppens reaktion på svält). Att tugga tuggummi är både bra och dåligt. Skönt att ha något att tugga på, samtidigt som det väcker hungerkänslor som man inte vill ha.

Precis innan lunch kände jag hunger. Tröttheten är ständigt närvarande även om den har sina upp och nedgångar. Jag vill inte påstå att jag blev mätt av lunchen men jag vill definitivt påstå att jag inte längre var hungrig när jag väl fått i mig min varma "kycklingsoppa". Varm mat och dryck hjälper i allra högsta grad! Att dricka väldigt mycket är också väldigt viktigt och därför införskaffade jag en ny vattenflaska igår som jag har med mig vart jag än går. Att dricka mycket vatten på en gång är dumt så försök att ta någon mun då och då med jämna mellanrum. Oavsett var i din viktminskningsfas du befinner dig så är vatten bra!

Av okänd anledning igår så fick jag ont i foten. Utan att ha stukat den eller att ha trampat snett eller på något annat sätt gjort något konstigt så blev den gradvis bara sämre. Innan jag skulle gå och lägga mig så var blodådrorna på foten typ enorma och huden runt omkring röd.. men foten var inte svullen. Men bestämd som jag är så ska jag köra på!! Däremot tråkigt att inse att det inte lär bli så mycket träning med just foten den här veckan så kanske jag kan hitta andra träningsformer som fungerar ändå, kanske simning. 

Ikväll väntar min första gruppträff på år 2. Det ska bli väldigt skoj att gå på! Gruppträffarna på år 2 är bara en gång i månaden vilket gör att man blir än mer motiverad! När den är klar så är det middag och sen hem och sova! Sömn är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar