Facebook

2014-06-11

Vecka 58 - Dag 1

Oj.. bara pulver hela dagen. Klockan är i skrivande stund bara 17:45 och det råder blandad stämning i min kropp. Övergripande känsla av trötthet och förvirring råder. Det vill jag minnas att det tog längre tid innan jag blev så trött förra gången det här, men tydligen inte.

Dagen började med en påse gröt. Lite mindre frukost än vad jag är van vid. Jag klarade mig hela vägen till klockan 12:00 innan mat och sovklockan faktiskt ringde. Det var för övrigt då jag hade hälsouppföljning och invägning. Resultatet på vågen var 94,7 kg vilket jag hade kunnat räkna ut med arslet! Men nu är jag som sagt igång igen. Förra gången jag körde VLCD gick jag ner 8,8 kg.. det är inte helt orimligt att jag gör samma resa en gång till. 

Så nu igång med stegräknaren igen. Vi bestämde dessutom att jag ska börja träna tre gånger per vecka under den här perioden, även om jag så snubblar fram på det tredje träningspasset. Imorgon blir det därför till att packa träningsväskan och ta med sig den för att köra efter jobbet.

Några riktiga hungerkänslor har jag ännu inte fått. Visst, allt jag tänker på är typ mat... glass.. när jag rör mig på stan. Men nu är jag hemma och har låst in mig själv i min lilla bunker. Nästa vecka skulle jag vara med på en middag med jobbet på gröna lund som jag idag mejlade och meddelade att jag inte kommer komma på. Visst, jag hade kunna visa upp min närvaro, men Gröna Lund är inte en plats på jorden man vill vara när man kör denna extrema diet! 

Vi kom även fram till idag att jag inte får se denna pulverdiet som en utväg ut varje gång jag spårar i vikt. Huvudsaken är att jag hittar ett sunt levnadssätt. Uppenbarligen misslyckades jag denna gång men då är det bara att ställa sig upp och borsta av sig på nytt. Pulver känns mer okej den här gången, jag vet vad jag ger mig in på. Jag hatar pulver men det får det vara värt! 

I övrigt så märker jag att huvudet inte riktigt är med. Små misstag näst intill konstant som gör att man får göra om de mest simpla sakerna 2 eller 3... ja eller till och med 4 gånger innan man får ordning på det. 

Känns som att det här var en mycket bättre blogg för dag 1 än förra gången jag skrev dag 1.. 

Nu ska jag vänta in att klockan slår 19 så att jag får äta min nästa pulvershake och sen kommer jag så att gå och lägga mig. Jag minns mycket väl att sömn blev det mycket av de första tre veckorna! Sömn och vatten såklart! Puss och kram på er! 


1 kommentar:

  1. Äntligen är du tillbaka! Följer glatt din blogg och önskar dig lycka till med den pulverbaserade kursjusteringen mot målen! /Veronika

    SvaraRadera