Facebook

2013-07-14

Vecka 9 - Dag 58

Jämförelse & Packning
 
Jag vill inleda dagens blogg med att göra en kort jämförelse av hur jag såg ut för 8 veckor sedan kontra hur jag ser ut nu. Det är en minskning på mellan 17 och 18 kilos skillnad mellan den ena och den andra bilden. Nu är jag bara några hekto från första delmålet på 114 kilo och jag reflektera mycket kring min kropp just nu. För även om jag nått mitt första delmål och har gått ner 18 kilo så syns det ju klart och tydligt att det är långt kvar till mål! Hur kan jag ha misshandlat min kropp något så fruktansvärt i så många år?
 
Jag ser fram emot den dagen jag orkar jogga utan att magen studsar så fort man tar ett steg. Haha.. jag ser det lite med glimten i ögat, äntligen är jag på väg! Samtidigt så vaknade jag upp häromdagen och reflektera rätt djupt kring att jag egentligen inte alls är mentalt förberedd kring hur jag kommer se ut när jag är klar. Jag har alltid varit en person som levt på insidan av mig själv och har inte riktigt brytt mig om mitt yttre.. först nu kommer reflektionerna kring att mitt skal håller på att bytas ut. 
 
I övrigt så pågår det förberedelser inför Grekland. Jag har fattat beslut om att det enklaste sättet att hålla kosten utomlands utan mikrovågsugn är genom att bara äta bars. Så nu har jag packat ner det jag behöver och inser att jag definitivt kommer fastna i antingen Svensk eller Grekisk tull. Jag har fått ok på att det är lagligt att föra in livsmedel i Grekland i alla fall men det kommer ändå dyka upp frågetecken när dom ser detta på sin röntgenmaskin. 
 
Snart är det dags att gå utanför dörren och ta dagens första steg. Klockan är straxt 16:30 och för att slippa ha hela promenaden kvar till midnatt så ska jag försöka ta mig utanför dörren straxt. Vi får se om jag tar mig iväg och tränar eller något bara för att bränna lite steg utan att tänka. 
 
Det var allt för idag.. På återhörande under morgondagen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar