Facebook

2014-09-26

Vecka 73

Tiden går verkligen fort när man har roligt. Tiden i Halmstad känns nu som hemma på riktigt. Jag har återfått min stora passion för simningen igen, känns verkligen härligt. Beställde precis hem nya simfötter för att kunna träna benen lite bättre.

En stor del i att ha vägt så himla mycket var att jag har ganska bra vadmuskler. Men låren har fluffat till sig med fett. Genom detta har kroppen anpassat all teknik, gång, löpning och simning till att främst anstränga vaderna framför låren. Så nu blir mitt mål att försöka arbeta bort detta så att jag kan använda rätt muskelgrupper istället.

Gällande kosten så spårade det ur igen. Livet är en konstant kamp och mitt mål är att hitta en metod som fungerar. Jag var uppe på 99 kg och vände för ett par veckor sedan, därefter började jag med ett godislöfte då det var den främsta orsaken till mina motgångar. Nu, några veckor senare är jag nere på 94 kg igen och går stadigt ner i vikt.

Jag tror på det Frida sa, att jag inte borde jojo-banta så himla mycket, det mår inte kroppen bra av. Så det gäller att kämpa sig till en levnadsmetod som fungerar i långa loppet. Nu går jag på ett tips Anton nämnde för någon vecka sedan att bara tillåta alkohol en gång i veckan samt godsaker en gång i veckan, på sin höjd! Det blir lätt så mycket mer nu när man studerar.

En stor fördel med att ha flyttat är att jag knappt äter ute på lunchställen längre. Förr kunde det bli att jag åt ute i snitt 1-2 gånger per dag. Nu sker det 1-2 gånger per månad istället! Dels beror det på att studentekonomin inte klarar annat så jag är illa tvungen, men dels beror det också på att jag skaffat ett riktigt kök, så det blir en helt annan upplevelse att laga mat själv.

I övrigt har jag börjat hitta lite hobbys. Börjat sjunga i kör som jag inte hade tid med i Stockholm och i helgen är det dags för körläger. Ser jag verkligen fram emot!

Nä, fortsätt kämpa tillsammans! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar